Nr 5 28/8 t/m 2/9. Dover Plains - Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 5 28/8 t/m 2/9. Dover Plains - Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 5 28/8 t/m 2/9. Dover Plains - Philadelphia

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

02 September 2015 | Verenigde Staten, Philadelphia

We zitten alweer bijna 3 weken op de fiets en de reis vordert gestaag. Na Dover Plains wilden we overnachten op een camping 15 km van New Paltz. Helaas was daar voor ons en ons kleine tentje geen plek meer en werden we als kleine kinderen weggestuurd met de mededeling dat er 20 km verderop wel een camping was. Dit durfden we niet meer aan en zijn teruggefietst naar New Paltz. Achteraf een kadootje. In New Paltz, een klein gezellig universiteitsstadje, vonden we een hostel. Tot onze verrassing was naast ons hostel het busstation met een rechtstreekse verbinding met NY. Alhoewel het niet in de bedoeling lag, zijn we de volgende dag naar NY gegaan en hebben ons daar prima vermaakt. Uiteraard de nieuwe Freedom Tower bewonderd en verder de hele dag door de stad gebanjerd: Wall Street, Chinatown, little Italy, Times Square......
Het fietsen gaat steeds beter. In het begin veel klimmetjes, maar de laatste dagen langs de Delaware-rivier is het prima te doen. Ons tempo ligt nog steeds te hoog, maar dat zal wel met afkicken te maken hebben. Ook hier zijn de kids weer naar school, met daaraan voorafgaand de introductieprogramma's.
We zijn nu in Philadelphia en hebben New Jersey dus ondertussen verlaten en nu dus in Pennsylvania. Goed te merken want er is niet of nauwelijks aan bier te komen terwijl dat in de andere staten geen probleem was....
Morgen proberen we eens uit te slapen want tot nu toe was het ritme dat we om 6.30 opstonden en om goed 20.00 er weer in lagen. Tegen die tijd is het ook donker trouwens. Het zou wel fijn zijn (maar daar lijkt het niet op) dat het eens wat minder heet gaat worden. Tot nu toe is het bijna elke dag meer dan 30 graden en benauwd warm tot laat in de avond.

• 03 September 2015 - 21:15

Louise Gerrits:

Hallo Theo en Hanny
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Geniet ervan!
    Hartelijke groeten van Louise

• 04 September 2015 - 10:32

Gerrit Bouwhuis:

Hoi,

Dat gaat niet goed met jullie. Jullie reizen veel te snel. Zo mis je alle herfstkleuren in Noordoost Amerika in september en oktober. Bovendien leven jullie niet als gepensioneerde. Je moet meer denken: We kunnen vandaag wel een eind fietsen maar dat kan morgen ook nog wel. In plaats van achter de leerlingen aan te rennen racen jullie nu achter de kilometers aan :-) ;-) :-)
    Geintje
    De freedown tower wil ik ook nog wel eens zien. Toen wij in NY waren was het een grote open vlakte/bouwput.
    Veel plezier en niet te hard/lang fietsen :-)

gerrit bouwhuis

• 04 September 2015 - 16:47

Paul Dolfsma:

Hallo Hanny en Theo,

Leuk verslag en mooie foto's. Jullie tempo moet inderdaad omlaag anders kunnen we nog maar een paar nieuwe verslagen lezen en dan zijn jullie al op je eindbestemming :-).
    Goed te lezen dat het fietsen lekker gaat.
    Heb jullie kaartje ontvangen. Bedankt hiervoor.

Verder veel plezier en peddel ontspannen voort.

M.v.g. Paul

• 05 September 2015 - 22:11

Miny Potze:

Leuk Hanny, dat we op deze manier een beetje met jullie mee kunnen reizen.
    We zullen woensdag a.s. aan je denken!

Hartelijke groeten,
    Miny