Nr 9. 18 t/m 24/9 Radford - Crossville - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 9. 18 t/m 24/9 Radford - Crossville - Reisverslag uit Crossville, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 9. 18 t/m 24/9 Radford - Crossville

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

24 September 2015 | Verenigde Staten, Crossville

De afgelopen week hebben we alleen maar gefietst. Dan 50 en dan 100 km. We hebben ons geen moment verveeld en zitten nu zo'n 200 km van Nashville.
In Whyteville konden we gratis kamperen in het stadspark, ware het niet dat dit afgehuurd was door een aanstaand bruidspaar. Na wat soebatten konden we er toch terecht. Op zaterdag, zoals gebruikelijk, veel yard-sales langs de kant van de weg.
Bijzonder was ook dat we opeens een flesje water in de hand gedrukt krijgen van iemand langs de kant van de weg. Lijkt de Tour wel!
In Meadowview willen we kamperen en fietsen 4 km van de route af. Konden ook zo weer terug want de camping was onbemand.
Na Bristol rijden we onze 12de staat in: Tennessee.
Als we een selfie willen maken, ziet een dame dat en stopt, stapt uit de auto en maakt een hele fotosessie. Aardig.
Tennessee is trouwens wel apart met drank en tabak. Voor een biertje willen ze wel je paspoort zien of je ook echt wel 21+ bent. Alhoewel we er jong uitzien, geldt dit ook voor ons.
Dat de herfst begonnen is, merk je hier niet. Elke dag ongeveer 25 graden en zonnig.
We volgen nog steeds HW 11, te vergelijken met Route 66. Veel vervallen huizen en verlaten winkeltjes en tankstations.
Ondertussen hebben we ook een Amerikaanse fan van ons blog.
Omdat het iets eenzamer wordt op de weg, wordt koffie drinken lastiger. Eindelijk een onooglijk klein winkeltje binnengestapt. Staat daar in de winkel een bankstel en de oude dame biedt ons koffie aan en komt later ook nog met een koek. Betalen? Nee hoor, gastvrijheid in Tennessee.
Knoxville door is goed te doen. Maar omdat de stad zo groot is, hebben we meer dan 20 km nodig om vanuit het centrum de stad uit te fietsen. We lassen een korte etappe in, zitten we vandaag voor het eerst na 9.00 uur op de fiets. Al vrij snel zijn we echt wakker: een klim van meer dan 3 km.
Als we dan op het Cumberland-plateau zijn, komen we in een andere tijdzone: Central Time. Gek dat een tijdzone dwars door een staat loopt.
Theo heeft vanmiddag de eerste bridgelessen op internet gevolgd.
Nog 3 dagen en dan hopen we bij Anneke te zijn.
Groetjes,
Theo en Hanny

• 26 September 2015 - 21:54

Josee Zwaferink:

Beetje laat om me te realiseren dat ik jullie kan volgen. Indrukwekkend "is the word, for sure". Hoe goed moet jullie voorbereiding zijn geweest, vooral het fysieke.

Je hebt straks geweldig goede beelden van al die states waardoorheen jullie zijn gefietst, juist omdat je ze fietsend hebt verkend.

Wat zal het prachtig zijn om jullie dochter weer te zien en wat zal ze trots zijn op haar sportieve ouders.

Ik heb dus verslag 1 t/m 9 in een keer gelezen, maar ga jullie nu verder volgen.
    The best of good luck to the 2 of you !

Josée

• 28 September 2015 - 12:33

Paul:

Hallo Hanny en Theo,

Zo te lezen gaat het nog steeds uitstekend met het fietsen.
    Doe Anneke de groeten als jullie straks in Nashville zijn (of misschien zijn jullie er al).

Mijn vakantie zit er weer op en ik ben vorige week donderdag weer begonnen met werken.

Veel plezier nog.

groeten, Paul

• 01 Oktober 2015 - 12:10

Marieke:

Net terug uit Spanje de laatste 3 verslagen bijgelezen Het is leuk om jullie zo te volgen.
    Hart groet, Marieke