Nr 14. 23 t/m 29/10. Kirbyville - Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 14. 23 t/m 29/10. Kirbyville - Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 14. 23 t/m 29/10. Kirbyville - Austin

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

29 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Austin

Voor het eerst te maken gehad met slecht weer. Door de gevolgen van Patricia en een front in de golf van Mexico veel regen gehad.Tot zaterdag was het prima, maar vanaf zaterdagmiddag heeft het 30 uur aaneen geregend. Soms motregen, maar heel vaak een plensbui. Het was weliswaar niet zo erg als in Houston, maar toch..... Zondag hebben we desondanks 20 km door de stromende regen gefietst omdat dat qua overnachtingen beter uit kwam.
Vanaf maandag is het weer als vanouds: droog, zonnig en tussen de 25 en de 30 graden.
Het vlakke hebben we nu wel gehad en het klimmen begint weer: 'Rolling and winding'. De natuur is geweldig en we genieten van de weidse uitzichten. Ook zien we typisch Texaanse zaken zoals grote ranches, mooie uithangborden, ja-knikkers en longhorn-koeien.
Opvallend is ook de Duitse invloed zoals de Marburger Ranch en de Ullrich-road (familie van....., in de staat van Lance???)
Hanny spreekt nog Duits met een mevrouw wier familie als 6 generaties lang daar woont.
We zien voor het eerst ook een sinaasappelboom in een tuin.
Woensdag was een test voor wat nog komen gaat. Redelijk wat klimwerk en een stevige westenwind tegen. Gisteren hebben we een route gekozen langs de HIghway, vandaag weer volgens het boekje. De wegen zijn dan iets rustiger en je geniet meer van het landschap. Ook zien we nu volop cactussen (Anton !!) langs de kant van de weg. Vlak voor Austin komen we langs het formule 1 circuit, waar Max Verstappen afgelopen zondag 4e werd. Ze waren nog bezig met opruimwerkzaamheden zodat we met de fiets het circuit op konden en een stukje van het parcours gereden hebben. Grappig.
Fijn is ook dat het NBA-basketbal weer begonnen is. Elke avond een wedstrijd rechtstreeks op tv.
In Austin zijn we langs de fietsenmaker gereden en die verzekerde ons dat de kwaliteit van de banden nog prima is. Toch voor de zekerheid maar een reserveband meegenomen.
Ons hotel ligt ver van downtown Austin, maar wel naast het Greyhound-busstation. Dat is handig want morgen gaan we San Antonio bezoeken.

Groetjes,
Theo en Hanny.

• 30 Oktober 2015 - 16:31

Anton:

Dan verwacht ik natuurlijk een cactus-fotoreportage!
    Ik wist trouwens niet eens, dat jullie ook een televisie hadden meegenomen :-)

• 31 Oktober 2015 - 20:41

Timo:

Hoi Theo en Hanny,

Bedankt voor jullie leuke reactie op mijn tv-avontuur! Fijn dat jullie nog steeds goed onderweg zijn. Dat rondje over het circuit moet bijzonder geweest zijn haha. Ook mooi om te lezen dat jullie er ook van blijven genieten, en natuurlijk af en toe een rustdag nemen om verder te kijken dan de route. Veel succes verder!

Groeten Maike en Timo

• 31 Oktober 2015 - 21:00

Egbert En Ulla:

Goed dat de regenbuien voorbij zijn en jullie weer volop kunnen genieten van de wijdse omgeving daar in Texas. Wat een bijzonder moment daar te mogen fietsen op het circuit van de formule 1!

• 03 November 2015 - 22:29

Jan:

Wat een verschillende weertypes.
    Je hebt nog wel een kans om een American Football wedstrijd in het echt te zien.
    Neem je kans waar.

groet,