Nr 15. 30/10 t/m 5/11. Austin - Vanderpool - Reisverslag uit Vanderpool, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 15. 30/10 t/m 5/11. Austin - Vanderpool - Reisverslag uit Vanderpool, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 15. 30/10 t/m 5/11. Austin - Vanderpool

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

05 November 2015 | Verenigde Staten, Vanderpool

Zaterdagmorgen zijn we naar San Antonio gereisd. Het regende heel hard zodat we na 300 m lopen naar het busstation al kliedernat waren. Het was nog maar de vraag of de bus zou rijden.
Gelukkig wel, maar ipv 1,5 uur duurde de rit 3,5 uur. De overstromingen bij San Marcos hebben we vanuit de bus meegemaakt. Nog nooit gezien dat water zoveel kracht kan uitoefenen. De I-35 was voor een deel ook afgesloten.
In San Antonio een supermooie hotel, midden in het centrum.
De bezienswaardigheden van San Antonio zijn de Riverwalk en de Alamo. De Riverwalk is een rondwandeling langs een soort van gracht met rondvaartboten. Langs de kant alleen maar restaurantjes en natuurlijk heel veel toeristen.
Zaterdagmorgen hebben we de Alamo bezocht, een stukje Texaanse geschiedenis. Ook weer heel bijzonder om op een plek te zijn die heel belangrijk is geweest voor de vrijheid van Texas. We zijn er nog niet achter waarom Texas de bijnaam heeft van The Lone Star. Wie helpt ons?
Terug met de bus ging prima en zondagavond de klok een uur teruggezet vanwege de wintertijd. Hoezo, wintertijd?
We gaan nu Hill Country in. De naam zegt het al, veel klimwerk. Maar omdat we in het noorden al veel gewend zijn, valt dit reuze mee. Het is de eerste dagen van de week weer tussen de 25 en 30 graden, ook voor Texas bijna een record.
Zondag komen we aan in Johnson City. Plaats stelt niet veel voor, maar is vernoemd naar......, die hier net als zijn vrouw opgegroeid is.
Het wordt eentonig, maar het landschap is opnieuw bijzonder mooi. Weidse uitzichten op prairie en ranches. Dinsdag komen we in Fredericksburg, een stad gesticht in 1846 door Duitse kolonisten. Dat is aan alles te merken. BIjv. de menukaarten hangen buiten aan het raam, nergens eerder gezien. 's Avonds een Wiener schnitzel een een glas Paulaner Hefeweizen horen daar natuurlijk bij.
Na Fredericksburg wordt het eenzamer. Koffiestops zitten er voorlopig niet in. We fietsen over boerenweggetjes met af en toe veeroosters.
Gisteren naar Vanderpool (familie van......) gefietst. Een druilerige dag, maar niet koud.
Ik kom erachter dat ik een kleine slag in het wiel heb.
Dus vandaag, op onze trouwdag, maar naar de fietsenmaker (zelf maken, ondanks cursus, lukte niet) in Kerrville.
Alles nu weer OK en na de laatste klimmetjes in Hill Country op naar Del Rio.
Special thanks to Lanell Kellner for driving me to the bicycleshop in Kerrville and for telling me about the region.

• 05 November 2015 - 22:29

Lenie:

Gefeliciteerd met jullie trouwdag; gebakje gegeten?

• 06 November 2015 - 04:04

Lanell Kellner:

Here is your answer to the "Lone Star"

Way back when, Texas was a province of Mexico. The land that would one day become the current state of Texas encompassed two different areas and was called Coahuila y Tejas. It's thought that the original flag for this land bore two gold stars in the middle of the red, green and white stripes of the Mexican flag.

From 1835 to 1836, Texas fought to gain independence from Mexico, and the resulting victory meant a new flag for the newly independent Republic of Texas — the lone star, clearly labeled, "Texas" made its first appearance. This flag, and subsequent variations of it, all featured a lone star, representing defiance, pride and — most importantly — independence.

Again, I enjoyed our visit today. I look forward to following your blog about the rest of your trip.

• 06 November 2015 - 10:23

Anneke:

Thank you Lanell, most interesting !

En wat een scala aan indrukken : regen, Riverwalk, rotkraut... ik zou graag n stukkie meefietsen.

Groetjes uit druilerig Salland,
    Anneke

• 06 November 2015 - 13:11

Ans En Nol:

Hallo Hanny en Theo,

Het blijf boeiend jullie zo te volgen.
    En wat bijzonder om zo je trouwdag te "vieren". Er maar op vertrouwen dat jullie op de goede weg blijven, letterlijk en figuurlijk!
    Hartelijke groet en bonne route!

• 06 November 2015 - 15:42

Gerrit :

Ik dacht even dat jullie de weg kwijt waren. Van Austin naar San Antonio en dan weer Johnson City, maar ik zag even later dat het een uitstapje per bus was. Maar hadden jullie ook niet via San Antonio kunnen fietsen? Zullen jullie ongetwijfeld een reden voor hebben.
    Het schiet al aardig op. Nog even langs de Mexicaanse grens en je bent in San Diego :-)
    Hier is het trouwens ook warm: 16 graden.
    Ook zonder fietsen bevalt met pensioen zijn geweldig. Elke dat wat doen zonder druk. Geweldig.

Succes met de rest van de tocht maar dat zal zeker lukken

gerrit

• 06 November 2015 - 16:01

Gerrit:

Ik ben ook nog even een stukje virtueel met jullie meegefietst van Vanderpool naar Leakey. Ik gok er op dat jullie die weg nemen. Met streetview van Google. Mooie rustige weg. Geeft aardig idee wat jullie nu aan het fietsen zijn. Veel bos trouwens.

gerrit

• 07 November 2015 - 22:58

Agnes:

Dat schiet flink op, zeg! Hier was het vandaag de warmste 7 nov. sinds de meting begin 1900. Nog lang geen 30 graden zoals bij jullie, maar de jas hoefde vandaag niet aan. De bomen hebben hier prachtige herfstkleuren, en met het mooie weer van de afgelopen week hoef je met ons ook geen medelijden te hebben. Nog veel fietsplezier gewenst!

• 12 November 2015 - 21:33

Bert:

Volg met bewondering en een tikkeltje jaloezie jullie ervaringen. Vooral ook de uitstapjes e.d. buiten het fietsen om!
    Iran gaat niet door, Ria had al enige huiver, maar nu wacht ik ook nog maar even. Nu het land zich nadrukkelijker met de strijd tegen IS bemoeit, is het riciso dat IS -zie Rusland- daar ook terreuraanslagen probeert, wel groter worden,