Nr 16. 6 t/m 13/11. Vanderpool - Alpine - Reisverslag uit Sanderson, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 16. 6 t/m 13/11. Vanderpool - Alpine - Reisverslag uit Sanderson, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 16. 6 t/m 13/11. Vanderpool - Alpine

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

13 November 2015 | Verenigde Staten, Sanderson

Nadat we uit Vanderpool vertrokken, kwam het laatste stukje Hill Country. Na 3 stevige beklimmingen zijn we dan in Camp Wood. Kliedernat van de buien onderweg en steenkoud na de afdaling. We zijn dan ook blij dat we de airco op 'high heat' kunnen zetten.
De volgende dag fietsen gaat niet vanwege de aanhoudende harde regen. Dit is al het 3e weekend in Texas met veel regen.
Zondagmorgen gaan we dan weer verder naar Brackettville. Het is nu veel vlakker en de zon komt ook weer terug. We overnachten in een oud cavalerie-fort en slapen in de barakken van de soldaten. Erg Spartaans dus, maar de zon vergoedt veel.
Maandag het laatste gedeelte van het kaartje naar Del Rio, een plaats met 30.000 inwoners.Theo maar weer eens naar de kapper (model 'spiky') Een centrum is er niet te bekennen. Wel valt op dat er veel in het Spaans aangekondigd wordt.
Nu na Del Rio begint de uitdaging pas echt. Het landschap is onbeschrijfelijk mooi. Heel eenzaam, erg ruig, bergen en canyons wisselen elkaar af. Maar de afstanden tussen de plaatsen zijn lang. We hebben 3 etappes achter de rug van tegen de 100 km.
Twee van de drie met een windje in de rug, maar de tocht van Langtry naar Sanderson was heel zwaar. Stevige wind regen en veel klimmen.
Gisteren naar Marathon gefietst. Een fantastische rit door een stuk woestijn met veel cactussen en yucca's. Het weer is de laatste dagen fraai. Veel zon en temperaturen tot 25 graden.Omdat we nu op 1500 m hoogte zitten, koelt het 's nachts behoorlijk af. Gisteren zat het motel vol (veel jagers, hoogseizoen) moesten we kamperen en we stonden vanmorgen op met +2 graden.
Vandaag een korte rit van 50 km om even bij te komen.Alpine is een klein stadje met warempel een universiteit.
We gaan nu van de route afwijken omdat de afstanden tussen de accommodaties anders te groot worden. We blijven HW 90 volgen via Marfa en Valentine naar Van Horn. Daar pakken we de route weer op.
Wordt wel spannend hoe het gaat lopen want de weersvooruitzichten zijn niet goed. Eerst regen en onweer mogelijk en daarna stevige westenwind.
We zien wel en houden de moed erin.
Groetjes van Theo en Hanny

• 14 November 2015 - 03:43

Miny Potze:

Hallo Theo en Hanny,
    Nou, laat ik ook eens reageren. Erg interessant die berichten van jullie. En ook leuk eens een duidelijke foto van jullie zelf te zien, want daar ben ik het meest benieuwd naar: hoe het met jullie is. Jullie zien er stralend uit! Wat een tocht, ongelooflijk!
    Hebben jullie er niet af en toe dik genoeg van? Vooral als het weer zo slecht is? Maar misschien weegt al het mooie wat jullie zien en wellicht leuke ontmoetingen en de trots dat je dit dan toch maar presteert, er ruimschoots tegenop. Hier is het ook niet fraai: regen, hagel, harde tot stormachtige wind, maar ja, het is november!
    Hanny, op 9 december a.s. hebben we weer leesclub: het boek van Adriaan van Dis over zijn moeder. Dat zal de laatste keer zijn dat jij er niet bij bent, in januari zullen we hopelijk weer compleet zijn.
    Hartelijke groeten van ons allemaal en sterkte bij de rest van de tocht,
    Miny

• 15 November 2015 - 13:27

Robbert:

Hey yall,
    hows life in Texas?
    Te gaaf om jullie reisverslagen te lezen. Gaan jullie nog een sport wedstrijd bezoeken. De beste linebacker van het land speelt voor de Houston Texans. ( NFL )
    Hier gaat t allemaal prima. Aline gaat morgen starten met werken, en dan gaat de kleine Jorn voor t eerst naar de oppas. Kijken hoe dat gaat.
    Ik wens jullie heel veel plezier daar verder !!
    groetos

• 16 November 2015 - 17:44

Paul:

Hallo Hanny en Theo,

Jullie fietsen nog steeds aardig door: nog maar 3 staten te gaan. Als je het zo leest is het een peulenschilletje, stukje fietsen in VS :-)
    De foto's blijven mooi en de verslagen leuk om te lezen.
    Weer is hier eindelijk omgeslagen, hoewel het nog niet erg koud is.
    Erger is wat er in Parijs is gebeurd afgelopen vrijdag: dat gaat veel angst en onzekerheid geven de komende tijd.

Thuis laat ik de tuin nu voor (en in het voorjaar ook achter) opnieuw aanleggen, dus als jullie straks terugkomen ziet het bij mij iets anders uit. Ik had dit aanbesteed op Internet en het heeft me verbaasd hoeveel hoveniers hier op reageerden en hoe laag ze inschreven. De crisis is nog niet helemaal voorbij.

Hier is verder alles goed, geniet nog van de rest van jullie reis.
    Groeten, Paul

• 19 November 2015 - 13:51

Ann Metcalfe:

It was great to meet you both a day share a meal! We will follow your journey west. Have A wonderful trip and stay in touch.

Ann and Mac Metcalfe
    Juneau, Alaska