Woensdag en Donderdag 25 en 26 mei 2016 - Reisverslag uit Podróżna, Polen van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Woensdag en Donderdag 25 en 26 mei 2016 - Reisverslag uit Podróżna, Polen van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Woensdag en Donderdag 25 en 26 mei 2016

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

26 Mei 2016 | Polen, Podróżna

Gisteren op tijd vertrokken, maar na 20 km kreeg Theo's fiets een beetje koorts. We zijn terug gegaan naar Pila en bij de fietsendokter langs gegaan. Deze heeft wat onderzoek gedaan en enkele kleine chirurgische ingrepen. Na een dag rust mag hij morgen weer rijden. Dus de dag maar doorgebracht in Pila, dat trouwens een erg mooi stadspark heeft.
Vandaag vertrokken naar Mrocza. Het is prima fietsweer, het asfalt is goed en de eerste 20 km kunnen we dromen. Het landschap is heel afwisselend door de vele dorpjes. We wisten het niet, maar het is vandaag Sacramentsdag. Dat betekent processies in de plaatsjes waar we doorkomen. Net als in Limburg in een ver verleden.
Sacramentsdag betekent ook dat alles dicht zit. Dus ook: vanavond geen warme hap, maar brood met kaas en cola.
We overnachten in een internaat. Goedkoop dat wel, maar heel erg basic.
Morgen gaan we naar Chelmno.

• 26 Mei 2016 - 19:40

Ans Van Basten:

Erg leuk om jullie te volgen
    Ik was ook bruidje op Sacramentsdag heeeeel vroeger

• 26 Mei 2016 - 20:10

Lenie:

Fietsendokter??
    Wat betreft sacramentsdag snap ik nu waarom er vanmorgen 9 km file stond vanaf de Duitse grens. En zo'n basic overnachting doet een volgende weer als superluxe lijken!

• 27 Mei 2016 - 09:24

Gerrit De Kinderen:

Hallo Theo en Hanny,

Over een déjà vu gesproken, dit is er voor ons dus echt een. Het is allemaal zo herkenbaar. Alsof we bij jullie
    achterop zitten. Gelukkig niet echt want dan moesten jullie nog vaker naar de fietsendokter. Vooral de sacramentsdag processie deed ons ook weer aan vroeger tijden hier in het katholieke zuiden denken. Fijn dat jullie zo'n goed weer treffen, dat maakt het er alleen maar leuker op.
    Nog veel fietsplezier.

Nel en Gerrit