Dinsdag 31 mei 2016 - Reisverslag uit Frombork, Polen van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Dinsdag 31 mei 2016 - Reisverslag uit Frombork, Polen van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Dinsdag 31 mei 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

31 Mei 2016 | Polen, Frombork

Zoals gisteren al gemeld vandaag een korte etappe. Elblag uit gaat prima. Op onze weg zijn twee klimmetjes, nou ja, verhogingen in het landschap. Stelt weinig voor.
Onderweg heerlijk koffie gedronken en nog iets geleerd ook. Het Duitse woord ' tangiert' betekent dat je langs de rand van een plaatsje fietst. In de wiskunde betekent tangens ook zoiets als de raaklijn. In mijn actieve carrière ( Theo) nooit zo ver nagedacht.
Verder valt ons het volgende op: we zien veel (jonge) moeders wandelen met een baby. Ook neemt het aantal ooievaars die we zien toe. Zou dan toch.........
We zitten nu in Frombork, een plaatje aan de Oostzee, met heel veel natuurkunde. De sterrenkundige Copernicus (heliocentrisch wereldbeeld) heeft hier gewerkt en is in de kathedraal begraven. Verder een toren met een Foucault-slinger.
Morgen mogen we ons visum laten zien en fietsen we naar Kaliningrad.

• 31 Mei 2016 - 21:21

Lenie:

Leuk, zo'n dagelijkse update, ik raak er helemaal aan gewend.
    Komen jullie er met de taal telkens wel uit? Dat wordt in Rusland met de schrijfwijze nog wel een klus!
    Alle enorme regen die hier en in Dl valt, niets van gemerkt?