Maandag 6 juni 2016 - Reisverslag uit Kuldīga, Letland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Maandag 6 juni 2016 - Reisverslag uit Kuldīga, Letland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Maandag 6 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

06 Juni 2016 | Letland, Kuldīga

Na een karig ontbijt eerst maar weer eens 22 km tegen de wind opboksen. In Jurkalne gaan we van de kust af naar het oosten over een mooie minder drukke weg door de bossen. Na een koffiestop zijn we al snel in Kuldiga, onze halteplaats voor vandaag. In het routeboekje stond iets over 'hueglig' maar dat stelt niets voor.
We zien hier meer wat oudere auto's dan in Litouwen en Rusland en opvallend veel oudere modellen Volvo.
Ons hotel is ook bijzonder. Een kamer met beneden een zitje en met de trap naar boven om te slapen. Kuldiga is alleszins de moeite van een bezoek waard. Het heeft de breedste (249 m) waterval van Letland en ook een mooie bakstenen boogbrug. In het centrum een aardig plein met veel oude, gerestaureerde huizen. Ook de orthodoxe kerk is de moeite waard.
Morgen op tijd op voor een iets langere etappe naar Tukums.

• 07 Juni 2016 - 10:08

Nel En Gerrit:

Hallo bofkonten.

Jullie treffen het toch maar met dat mooie weer. Zo is het, ondanks de straffe wind, toch allemaal nog een beetje mooier, maar een beetje ontbering hoort er ook bij, toch. We hebben in jullie verslagen weer heel veel herkenbare dingen voorbij zien komen en dat maakt het voor ons natuurlijk extra leuk om jullie te volgen.
    Ook de kamer met het trappetje naar boven komt ons heel bekend voor. Hopelijk blijven de weergoden jullie de komende dagen gunstig gezind want er valt onderweg nog veel te genieten.
    Heel veel fietsplezier voor de komende dagen en we blijven jullie volgen.