Vrijdag 10 juni 2016 - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Vrijdag 10 juni 2016 - Reisverslag uit Pärnu, Estland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Vrijdag 10 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

10 Juni 2016 | Estland, Pärnu

Gisteravond nog genoten van een mooie zonsondergang. Waar het in het zuiden van Europa zo snel gaat, gaat de zon hier maar heel traag onder. De plek waar de zon ondergaat, wijkt niet veel af van de plek waar de zon opkomt. Het verschil zal de komende dagen nog wel kleiner worden. Maar.....dan moet ie wel schijnen. We zijn vandaag naar Parnu gefietst, de eerste grote plaats die we in Estland tegenkomen. Het is ook weer even wennen: na de ulica's (Polen), de prospekten (Rusland), de gatve's (Litouwen), de iela's (Letland), nu de kula's. Went ook wel. De wegen zijn hier tot nu toe erg goed ( wel weer een stuk autoweg) en de route is weer aangegeven. Dat fietst prettig. De zon was vanmorgen vrij snel verdwenen en maakt plaats voor wolken. Uit die wolken regent het al geruime tijd en voor morgen is de hele dag regen voorspeld. Daarom blijven we morgen in Parnu. Er schijnt hier een mooi museum voor moderne kunst te zijn. Daar gaan we morgen dan maar eens kijken.