Maandag 20 juni 2016 - Reisverslag uit Paleizencomplex in Peterhof, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Maandag 20 juni 2016 - Reisverslag uit Paleizencomplex in Peterhof, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Maandag 20 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

20 Juni 2016 | Rusland, Paleizencomplex in Peterhof

Tja, het kan verkeren. Zo waardeloos als gisteren, zo was het weer toppie vandaag. Een lekker zonnetje, wind in de rug en ongeveer 25 graden. Lekker weer met korte mouwtjes.
Het landschap is, zoals het routeboekje aangeeft, niet echt spectaculair. Langs de autoweg was minder, maar toen we daar van af gingen, fietste het fijn. Ja, er zitten grote gaten in het wegdek, maar daar kun je prima omheen fietsen.Het laatste stuk naar Peterhof, onze eindbestemming was weer iets drukker. Onderweg weer heel veel herinneringen gezien aan WO II. Peterhof is vooral bekend van Peter de Grote. Hij heeft hier een paleis (Mon Plaisir) neergezet, dat later door zijn opvolgers is uitgebreid. Het wordt wel het Versailles van Rusland genoemd. Overeenkomsten zijn overduidelijk. De tuinen zijn ook mooi met veel fonteinen en beelden. Voor Lenie, Agnes en Peter: kijk niet naar de foto's als je je straks wilt laten verrassen.
Zoals de Tour de France op de laatste dag freewheelend naar de Champs Elysees gaat, gaan wij morgen op ons dooie akkertje naar de Nevsky Prospekt in Sint Petersburg.

• 20 Juni 2016 - 20:18

Agnes:

Ik kijk wel, hoor, kan ik me erop verheugen. Mooie dagen in Petersburg gewenst.

• 20 Juni 2016 - 20:24

Nel En Gerrit:

Dus St.Petersburg wordt jullie eindbestemming, of gaan jullie nog door naar Helsinki? We willen jullie niet lekker maken hoor, maar nu jullie toch bezig zijn, zouden wij....
    Nou ja, jullie zien maar. Veel plezier in St. Petersburg.
    Gefeliciteerd met jullie prestatie en een voorspoedige thuisreis.
    We verheugen ons op een weerzien.