Vrijdag 24 juni 2016 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Vrijdag 24 juni 2016 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Vrijdag 24 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

24 Juni 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Brexit of geen Brexit, wij gaan door met verkennen van SPB. Eerst vanmorgen naar het Alexander Nevski-klooster. Nevski kennen we nog uit Tallin. Het is een mooi groot complex met een grote begraafplaats waar oa Dostojevski is begraven. Daarna helemaal naar de andere kant van het centrum (wel met de metro!). Hier bezoeken we de meest noordelijke gelegen moskee. Deze is gebouwd omdat de Russen meer contact wilden met de islam, nadat ze allerlei republieken in het zuiden van Rusland min of meer ingepikt hadden. Hoe hypocriet kun je zijn.
Ook het houten huis (ingepakt in een groter stenen huis) van Peter de Grote bezocht. Aardig om te zien hoe zijn driekamer woning eruit zag.We zochten ook naar de Aurora, het schip vanwaar de Russische Revolutie in 1918 startte. Helaas, het lag er niet meer. Verplaatst naar ergens ver weg. 's Middags een boottocht gemaakt. Om bij in slaap te vallen, zo saai. Maar wel lekker om uit te rusten na een hele dag wandelen.
Morgen vertrekken we naar Helsinki.