De terugblik - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu De terugblik - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

De terugblik

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

28 Juni 2016 | Nederland, Raalte

Tijd om alles op een rijtje te zetten.
Het was een mooie tocht met enkele minpuntjes. Een gedeelte van de route gaat over drukke autowegen en het landschap biedt soms niet al teveel afwisseling. Alternatieve wegen zijn er niet of nauwelijks, tenzij je over slechte zandwegen wilt fietsen.Maar dit weegt niet op tegen de vriendelijke, behulpzame mensen in alle landen waar we door gefietst zijn. Ze komen niet zo snel op je af, maar dat is zeker geen afwijzende reactie. Eerder een soort van verlegenheid. Taalproblemen zijn er om opgelost te worden en steeds meer mensen (vooral jongeren) spreken redelijk goed Engels. Ook in Rusland.
De steden Gdansk, Tallinn en natuurlijk St Petersburg zijn juweeltjes.
We hebben de R1 in Riga verlaten om langs de kust te fietsen en in Johvi de oorspronkelijke route weer op te pikken. Ons goed bevallen, maar we kennen het alternatief niet.
De kwaliteit van het asfalt, waar veel over geschreven wordt, is behalve in Polen prima.
Onderdak en proviand onderweg is geen enkel probleem.
Internet is overal beschikbaar.
In totaal hebben we ongeveer 2500 km gefietst, waarvan 2200/2300 km op de route.
De terugreis via Helsinki met trein en boot is een prima (en goedkoop) alternatief voor vliegen.
We danken Nel & Gerrit en Linda voor de tips, zowel vooraf als onderweg. We hebben er veel aan gehad.
Ook vonden we het opnieuw leuk om een blog bij te houden en bedanken ook degenen die gereageerd hebben. Hopelijk raken mensen geïnspireerd om ook zo' n trip te plannen.
We zijn alweer bezig met onze volgende fietsreis. Bestemming ???

Groeten,
Theo en Hanny

• 28 Juni 2016 - 20:50

Linda:

Het was leuk jullie te volgen en ik ben benieuwd naar de volgende reis.
    Mag ik dan weer achterop?

• 28 Juni 2016 - 22:03

Agnes:

Jammer dat de fietstocht afgelopen is, ik was zo gewend elke avond met jullie mee te reizen.
    Ik begrijp dat de volgende tocht alweer in de maak is. Vergeten jullie niet na te genieten van deze rit?