Dinsdag 21 juni 2016 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juni 2016 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

21 Juni 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Het 3e routeboekje is uit en we zijn er! Op de langste dag van het jaar op ons noordelijkste puntje. We beleven de White Nights van St Petersburg. De route vanmorgen was moeizaam. De A121 is meer snelweg dan een fijne fietsroute, maar met parallelle zandpaden en trottoirs lukt het redelijk. De 20 km lange route door de stad was goed te volgen met ons kaartje. In de stad hebben we over de trottoirs gefietst/gelopen.
We zijn heel wat gewend en hebben door veel grote steden gefietst, maar de Russen hebben weinig respect voor de fietsers. Ze gedragen zich af en toe als kamikazepiloten. Ondanks de voorspelling van een zonnige dag heeft het tot 19.00 uur vanavond alleen maar gemiezeld. Daarna werd het mooier.
De finishfoto hebben we gemaakt bij de Hermitage. We hadden een mooie plek uitgezocht, maar bijna iedereen die we aanklampten om een foto van ons te maken, negeerde ons. Vreemd, nooit eerder meegemaakt. Wat bleek, toen we goed om ons heen keken: er waren op die plek ook veel mensen met oranje jacks actief aan het werven voor city-wandelingen, hotels, excursies, boottochten en meer van dat soort gesjacher. Wij, met onze gele jacks, leken daar kennelijk ook bij te horen en werden daarom genegeerd! Uiteindelijk lukte het wel, maar we gaan zeker op herhaling bij mooi weer.
Het vinden van het hotel was ook een zoektocht. Eenmaal op het adres aangekomen, konden we het echt niet vinden. Met behulp van een aardige man uit een naburig hotel, lukte het uiteindelijk. Zelf hadden we dit nooit kunnen vinden, geen enkel bordje met de naam van het hotel. Drie trappen op met de fiets: word je sterk van!
Morgen gaan we eerst eens kijken hoe we teruggaan naar NL en daarna genieten van Sint Petersburg. Een 3 uur durende stadswandeling staat al op het programma.

• 21 Juni 2016 - 21:32

Linda:

Nun dikken proficiat, goed gedaan.
    Het was een herkenbare tocht, tot en met het zoeken naar het hotel.
    Dank je wel voor het mee mogen rijden.

• 22 Juni 2016 - 08:52

Jan En Margrret:

Mooi of jammer dat het erop zit? Wij hebben in ieder geval op ons gemak met jullie mee kunnen fietsen.
    Bedankt voor jullie dagelijks verslag
    Een fijn verblijf en een goede terug reis
    Groet Jan en Margreet

• 22 Juni 2016 - 17:06

Paul:

Gefeliciteerd, wat een tocht weer en dat in een goede maand tijd. Jullie hadden er toch weer flink het tempo in.
    Gaan jullie nog door voor een eindsprint richting Helsinki ?
    Mooie foto's maar wel wat veel kerken en kathedralen die er opvallend goed onderhouden uitzien :-)