Zondag 29 mei 2016 - Reisverslag uit Elbląg, Polen van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Zondag 29 mei 2016 - Reisverslag uit Elbląg, Polen van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Zondag 29 mei 2016

Door: Theo en hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

29 Mei 2016 | Polen, Elbląg

Na het avondregentje van gisteren weer een prima fietsdag. Vanwege de wat langere etappe (100 km) zitten we net voor 8 uur op de fiets na een fantastisch ontbijt. Zonnig, droog en weer 25+. Het eerste gedeelte gaat weer langs de dijk. Als we van de rivier afgaan, klimt het enigszins, stelt weinig voor behalve dan dat het uitkijken is voor de kuilen. In Stzum koffie gedronken en daarna weer landelijke weggetjes. Wat ons opvalt is dat het lijkt alsof iedere Poolse man (en menig Poolse vrouw) wordt geboren met een fles bier in de hand. De route is even iets minder aangegeven, maar met de kaart erbij prima te doen. Wel komen we nog een ouderwetse kasseienstrook tegen waar lopen zo ongeveer de enige optie is. Het laatste gedeelte van de rit doet Nederlands aan. Veel slootjes en weilanden.
Elblag is de eerste stad waar het echt toeristisch is. De Altstadt is helemaal herbouwd zoals de Hanzestad er vroeger uitgezien moet hebben. Wij vinden het goed gelukt, maar we wel echt van de tekentafel.
Verder nog even naar het treinstation gewandeld om te zien hoe laat de trein naar Gdansk vertrekt. Want daar gaan we heen op onze rustdag morgen.

• 30 Mei 2016 - 10:03

Nol Van Basten:

Hoi Hanny en Theo,

Mooi dat elke dag een momentje kunt vinden voor een reisverslag. Zo 'fietsen' we een beetje mee.
    Tot nu toe gaat het erg goed, begrijpen we, ondanks de kasseien.
    We hopen dat het goed blijft gaan en dat jullie veel plezier beleven aan deze onderneming!
    Groeten, ook van Ans,
    Nol