Woensdag 1 juni 2016 - Reisverslag uit Kaliningrad, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Woensdag 1 juni 2016 - Reisverslag uit Kaliningrad, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

01 Juni 2016 | Rusland, Kaliningrad

Het is zover! We mogen Rusland in. Na 18 km zijn we aan de grens. Volgens het boekje moeten we de klok en uur vooruit zetten. Blijkt later weinig van te kloppen en we houden dezelfde tijd. We hebben ergens gelezen dat je met 5 minuten de grens over kunt zijn. Nou, bij ons was het een uur en een kwartier voordat we na een stuk of 5 slagbomen Rusland infietsten. Heel veel auto's voor ons werden op en top gecontroleerd met spiegels onder de auto en zelfs de motorkap moest open.
De weg naar Kaliningrad is breed, goed geasfalteerd en best wel veilig fietsen, ondanks het drukke verkeer. Teksten kun je nagenoeg niet lezen, hooguit plaatsnamen vergelijken met de namen in ons boekje. En iedere keer bleek weer dat we goed zaten. Het hotel in Kalingrad is snel gevonden. Pinnen lukt steeds niet, maar gelukkig hebben we nog euro's. Het centrum van Kaliningrad is niet bijzonder, wel heel druk.
De route voor morgen is voor ons nog een verrassing. Jammer is dat de wegen niet voorzien zijn van wegnummers ( wel op kaart maar daar heb je niets aan).
Dus morgen een verslag, als we internet hebben, uit ..........

• 01 Juni 2016 - 19:58

Ans:

Het heeft wel iets magisch
    Fietsen in Rusland
    We zijn met angst voor de Russen grootgebracht.
    Ben benieuwd hoe jullie de bevolking vinden
    Groet
    Ans

• 01 Juni 2016 - 20:52

Gerrit:

Hallo,

Dat schiet al weer aardig op. Toch apart om daar in een stukje Rusland te zijn. Morgen al weer Rusland uit? Misschien loont het nog wel de moeite om het Russische alfabet te leren, of kennen jullie dat nog van Trans-Siberië expres?
    Veel plezier verder

• 01 Juni 2016 - 22:37

Linda :

Misschien een domme vraag maar heb je je pinpas wel uit de Europa dekking gehaald? Kortom Azië erbjj gezet?
    Succes morgen.