Dinsdag 7 juni 2016 - Reisverslag uit Tukums, Letland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 juni 2016 - Reisverslag uit Tukums, Letland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

07 Juni 2016 | Letland, Tukums

He, he, eindelijk dat we eens een keer geen tegenwind hebben. Het is nog steeds fietsen door bossen, afgewisseld met een enkel plaatsje, maar het voelt super.
Om 10.00 uur hebben we er al 40 km opzitten en even later zitten we aan de koffie in Sabile. Een bijzonder plaatsje met het meest noordelijke gelegen wijngebied van Europa. Ook opvallend is de poppentuin, waarvan niemand weet of er een diepere gedachte achter zit. In Kandava is het even zoeken naar de bosweg om de autoweg te ontwijken. De bosweg is van hetzelfde kaliber als zondag, maar nu ook met mul zand. Enfin, na 4,5 km zit het erop. We komen in Pure, waar een Volvo (!) stopt om te vragen of we de weg weten. Het blijkt de burgemeester van het dorp en heeft alle tijd voor ons. Hij rijdt 3,5 km langzaam voor ons uit om ons de weg te wijzen. Heel bijzonder.
We zijn daarna snel in Tukums. Hier is weinig te beleven, afgezien van het oorlogsmonument. Morgen meer de mondaine strandwereld van Jurmala en daarna Riga, de hoofdstad ven Letland.