Nr 8. 12 t/m 17/9 Washington - Radford - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 8. 12 t/m 17/9 Washington - Radford - Reisverslag uit Radford, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 8. 12 t/m 17/9 Washington - Radford

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

17 September 2015 | Verenigde Staten, Radford

We zitten na Washington alweer bijna een week op de fiets en de hele tijd fietsen we nu al door Virginia.
Toen we uit Washington vertrokken, was het miezerig. Wel een mooi 40 km lang fietspad langs de Potomac-rivier.
'S Middags voor het eerst een grandioze stortbui zodat we binnen 5 minuten kliedernat waren. Vlak voor Fredericksburg besluiten om onze eigen weg te kiezen naar Charlotteville en daar de Trans America-trail op te pakken.
In dit gebied is tijdens de Burgeroorlog zwaar gevochten. Je ziet dan ook veel gedenktekens en borden die verwijzen naar slagvelden.
We fietsen door een bijzonder mooi landschap en stilletjes aan komen de bergen van de Appalachen in zicht. De aanloop naar de Blue Ridge Parkway is al zo lang en steil dat we besluiten om aan de andere kant weer af te dalen en door het dal de bergen te bekijken. En dat is erg mooi.
Op een gegeven moment zijn we de weg een beetje kwijt en zit er weinig anders op dan de Interstate te pakken. Prima te fietsen met een hele brede berm. Maar dat vond een police-officier niet zo'n goed idee. Vlak voordat we er toch af wilden, kregen we een waarschuwing dat er hier niet gefietst mocht worden. We hadden er, volgens hem, wel voor gearresteerd kunnen worden!
Door het dal fietsen bevalt ons prima en we volgen HW 11 dan ook braaf.
We bezoeken ook Lexington. De naam van de stad komt van het plaatsje Lexington in Massachucetts, waar de Onafhankelijkheidsoorlog begon. Er is een militaire academie (het Westpoint van Virginia) en er is veel aandacht voor generaal Lee van de Zuidelijken. Hij komt hier vandaan.
Kamperen is in dit gebied lastig. Er zijn niet zoveel campings en zeliggen ver van de route. Overigens hebben we al wat ballast achtergelaten zoals pannetjes en borden; zelf koken komt er toch niet van.
Omdat HW 11 zo goed bevalt, blijven we deze volgen en kiezen nu onze eigen route naar Nashville. We fietsen dan niet door Kentucky, maar via Kingsport en Knoxville.
Morgen proberen we weer te kamperen in Whytevile.
We vinden het heel fijn te zien dat ons blog veel gelezen wordt en stellen reacties erg op prijs. Voor degenen die het nog niet gezien hebben, je kunt je op deze site aanmelden voor de nieuwsbrief. Je krijgt hem dan automatisch in je postbus.

Groetjes van Theo en Hanny

• 18 September 2015 - 17:41

Agnes:

Ik ga de atlas er maar eens bij pakken!

• 19 September 2015 - 23:49

Lenie:

Pannetjes weg? Nu een afwisseling van Mc Donalds, Burgerking, Kentucky Fried Chicken, .....?
    Moet lukken lijkt me.
    Fiets de calorieën er maar weer af!
    Groetjes, Lenie

• 20 September 2015 - 18:58

Nol En Ans:

Hallo Hanny en Theo,

Een leerzame en leuke tocht, zo te lezen.
    Jullie fietsen gestaag verder. Leuk om jullie bevindingen zo te lezen op deze site. We maken de tocht een beetje mee!
    Ans heeft op 8 september een nieuwe knie gekregen, maar dat betekent niet dat we ooit het lef zouden hebben in jullie 'wielsporen' te treden. Als ze de knie weer normaal kan gebruiken, zijn we al heel blij!
    We wensen jullie een goed vervolg van deze geweldige onderneming! Chapeau!!!
    Ans en Nol

• 22 September 2015 - 10:11

Rita Bouwhuis:

Hoi Hanny en Theo

Ben even snel naar jullie site gegaan. Geweldig. Fietsend door America moet toch een hele belevenis zijn. Ik blijf jullie volgen.

vr.gr. Rita

• 25 September 2015 - 08:36

Ria En Bert:

Wij blijven jullie ook volgen via de blog. Geweldig
    Hebben er ook de atlas bij moeten halen. Hoe gaat het met het eten buiten de tent????
    Braadworst????