Nr 22. 12 t/m 18/12. San Diego - Imperial Beach - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Nr 22. 12 t/m 18/12. San Diego - Imperial Beach - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Nr 22. 12 t/m 18/12. San Diego - Imperial Beach

Door: Theo en Hanny

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

18 December 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Na Jacumba Hot Springs blijven we op hoogte, maar moeten nog wel 2x 350 m klimmen.En daarna is het een lange afdaling naar SD. We fietsen op 100 m van de Mexicaansa grens en zien het hek dat de Mexicanan tegen moet houden. Er is weer veel Border Patrol. We fietsen ook weer voor een deel over Interstate 8 omdat er geen andere weg is.
De route door SD (1,4 miljoen inwoners) is af en toe lastig te vinden, maar het laatste stuk is een fietspad langs de SD-river.
En dan zijn we aan de Pacific. Het is nog niet het echte eindpunt, want we willen van Noord-Oost naar Zuid-West fietsen. Daarom op dinsdag een korte etappe naar San Ysidro aan de Mexicaanse grens. Ook hier weer dezelfde taferelen als in El Paso. Onderweg passeren we nog de marinebasis met de Pacific-vloot. Erg indrukwekkend en heel uitgestrekt.
En als we dan in San Ysidro zijn, ja ja, besluiten we om met de tram terug te gaan en niet te fietsen!
Ondertussen zijn we verkast naar Mission Beach om nog even na te genieten en om terug te blikken op deze fantastische tocht. Veel afwisseling in landschap gezien, veel collega-fietsers ontmoet en supergezellig meegemaakt.
En voor de statistici:
We hebben in totaal 8181 km gefietst, waarvan 7265 op de route.
Daar hebben we precies 100 fietsdagen over gedaan met daar tussendoor 22 rustdagen.
Over het geheel genomen hebben we meer wind mee dan wind tegen gehad. En er waren maar 3 dagen waarop we vanwege het weer niet konden fietsen. Het aantal lekke banden is beperkt gebleven tot 8. En zo zal er nog wel meer te melden zijn.
We hopen dat jullie genoten hebben van onze verslagen en een beetje mee hebben kunnen reizen met de geweldige avontuur.
We hebben het ook heel erg op prijs gesteld om regelmatig reacties op onze site te zien en mail te ontvangen.
We gaan nu langzaam aan richting Nederland en hopen tussen Kerst en Nieuwjaar weer in Raalte te zijn.
Alwaar we de contacten weer kunnen verstevigen.
We wensen een ieder fijne feestdagen en een goed 2016.

Groetjes,
Theo en Hanny

• 19 December 2015 - 17:01

Hans:

We hebben met veel plezier jullie verslagen gelezen.
    Goede thuisreis

• 19 December 2015 - 22:24

Gerrie En Bob:

Toch wel jammer dat er nu geen verslagen meer komen.
    Ook voor jullie fijne Kerstdagen en kom maar gauw een Nieuwjaarsborrel halen

• 20 December 2015 - 12:50

Egbert En Ulla:

Nooit op de gedachte gekomen in Amerika te willen/kunnen fietsen. Door jullie reisverslagen te hebben gelezen ..... een andere kijk erop gekregen!
    Bedankt voor jullie mooie verslagen!
    Een voorspoedige reis naar huis!!!!

Egbert en Ulla