Vrijdag 17 juni 2016 - Reisverslag uit Kohtla-Järve, Estland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Vrijdag 17 juni 2016 - Reisverslag uit Kohtla-Järve, Estland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Vrijdag 17 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

17 Juni 2016 | Estland, Kohtla-Järve

Vanmorgen een valse start. Toen we goed en wel klaar stonden om te vertrekken, kwam de regen met bakken uit de lucht. Gelukkig duurde dat maar een uurtje en daarna hebben we een mooie fietsdag gehad. Ondanks het verlate begin, hebben we er toch een 125'er uitgeperst. We zitten nu zo'n 50 km van de Russische grens.
We zien veel braakliggende grond en alles ziet er armoediger uit dan in eerdere gebieden. Ook veel steenkoolbergen. Voorraad voor? Grappig is dat op een van de hellingen een skipiste is aangelegd.
Verder is het landschap niet veel anders dan de afgelopen dagen.
De wegen blijven goed.
Morgen een korte etappe, we blijven nog even in het vriendelijke Estland.

• 17 Juni 2016 - 18:12

Linda:

Jullie gaan goed he.
    Leuk om zo mee te reizen.
    Ik meen dat jullie ook wel van een museum houden....
    Voor de Hermitage heb ik via internet een kaartje gekocht voor een paar dagen, scheelt ontzettend lange wachtrijen en geeft je de mogelijkheid het op je gemak te doen.
    Op een gegeven moment ben je verzadigd en dan is het fijn te weten dat je het in delen kunt doen.
    Ik meen wel dat het 2 aaneengesloten dagen moeten zijn.
    oh en natuurlijk st. Petershof, onverwacht mooi, wel een berg toeristen.
    En oppassen voor de hoge stoepranden he.
    Veel plezier.