Woensdag 22 juni 2016 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu Woensdag 22 juni 2016 - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Theo en Hanny - WaarBenJij.nu

Woensdag 22 juni 2016

Door: T en h

Blijf op de hoogte en volg Theo en Hanny

22 Juni 2016 | Rusland, Sint-Petersburg

Weer een dag met bijzondere ervaringen. We wilden weten hoe onze fietsen verpakt moesten worden om terug te vliegen. Daarom, omdat bellen niet lukte, naar het vliegveld. Eerst met de metro. Lijkt veel op de metro in Moskou. Steile roltrappen naar diep onder de grond. Ook mooi aangeklede stations. Dan met de trein naar station ' Aeroport' . Je zou verwachten dat je dan bij een terminal aankomt. Niets daarvan. Toen we uit de trein (met houten banken en veel verkopers van prullaria), was er enkel een zandpaadje het perron af. Geen vliegveld, laat staan een vliegtuig te zien. We spraken een jongen en een meisje en die wezen ons de weg naar een busstation. Vandaar uit was het nog zo'n 10 km naar het vliegveld! Op de terugweg, met de bus, nog een aardig gesprekje gevoerd met een Bulgaar die in St Petersburg werkt.
's Middags een bezoek gebracht aan de Hermitage. Een immens groot gebouw (omtrek 2 km) met een hele grote collectie. We hebben ons beperkt tot Hollandse en Vlaamse meesters. Ook nog een bezoekje gebracht aan Italiaanse schilders, zoals Leonardo Da Vinci. Het was superdruk met veel grote groepen. Minpuntje: de belichting van de kunstwerken was niet altijd even goed.
Morgen gaan we meedoen aan een stadswandeling van 3 uur, georganiseerd door een club vrijwilligers uit de stad (locals dus).

• 23 Juni 2016 - 16:33

Paul:

Zo te zien een mooie stad en de moeite waard. Ik was vandaag ook in de Hermitage, maar dan die in Amsterdam. Was een tentoonstelling over Catherina de grote, de grondlegster van de kunstcollectie in de "echte" Hermitage. Weer in Petersburg lijkt me goed, in Amsterdam kwam de regen met bakken uit de hemel.
    Zie jullie binnenkort wel een keer.

Groeten, Paul